Slunce pod řídítky… Ano, nebál bych se ho takhle pojmenovat. Dává tolik světla, že se dá jet jako ve dne. Ale k tomu se dostaneme… Světlo jsem pořídil cca 2 roky zpět, takže už máme za sebou stovky hodin venku. Často v zimě a hlavně ve tmě 😊 Zvažoval jsem tehdy V7D-1600 versus V7S-800. První umí sice i 1600 lumen, ale má baterku 4000 mAh. Moje má 800 lumen a baterku 3200 mAh. A volba se vyplatila. Světla je dost a výdrž baterky skvělá.

ptr

OBECNÉ

Už při převzetí mě překvapilo poměrně luxusní balení. Na funkci nemá vliv, ale je to pěkný. V balení je samozřejmě světlo, kovový držák, který umí Garmin i světlo, dálkové ovládání (mimochodem praktická věc) a nabíjecí kabel. Ten doporučuju neztratit, je specifický. Pro utěsnění světla je konektor na miniUSB utopený ve světle a v gumě s oválným otvorem. Oválný je tedy i plast na nabíjecím kabelu, aby pasoval do otvoru. Nelze tedy použít jakýkoli kabel, který máte doma. Nicméně za tu vodotěsnost to stojí. Najezdím toho dost i v dešti, takže k nezaplacení.

ptr

SVÍTÍME

Světlo má 6 režimů. 800lm, 400lm, 200lm, 100lm, blikání a SMART mód. Prvních pět se nastavuje ručně. Delším stiskem tlačítka světlo zapnete a pak každým zmačknutím postupně přepínáte režimy dokola. Ale na rovinu těch prvních pět rovnou zapomeňte 😊 Největší devizou tohohle světla je SMART mód. Na nic jiného nejezdím. Dlouhým stiskem (když je světlo zapnuté) ho spustíte. Pozná se tak, že se rozsvítí zelená kontrolka SMART módu vedle vypínače. Kousek pod ním je senzor světla. Ten snímá světelné podmínky v okolí a podle toho nastavuje režim sám. Naprostá pecka. Když je světla dost, je zhasnuté. Jakmile začne šero, spustí blikačku. Čím více se stmívá, tím větší intenzitu spustí. Zdá se vám to fajn? Ale tím to nekončí… Funguje to celou dobu. Takže jakmile vjedete do města, kde jsou lampy, automaticky se sníží intenzita, případně začne jen blikat, abyste byli vidět. Když vyjedete zpět mimo civilizaci do lesa, kde je tma jak v pr..i, teda prostě není vidět na krok, tak to nakulí naplno. Samozřejmostí je to, že pokud zastavíte za minutu se světlo samo zhasne. Jakmile s kolem pohnete, blik a budiž světlo. Zdá se vám 800lm málo? Naprosto bez problému… Světla je jak ve dne. Na silničce i na rozbitých cestách můžu letět na plnej knedlík a stíhám vidět díry a nerovnosti. Na horáku zase klidně vlítnu do lesa a není potřeba nijak zpomalovat, aby nehrozilo nebezpečí, že něco trefím. Jediný na co je naopak potřeba myslet je, že při montáži je potřeba světlo sklopit dolů. Protože svítí tak intenzivně, že když ho necháte v rovině, budou na vás blikat auta, že svítíte dálkovejma 😊

DÁLKOVÝ OVLADAČ

Zní to jako blbost, ale je to strašně praktická drobnost. Je to tlačítko s kabelem miniUSB. Zapojíte ho do konektoru pro nabíječku. Pomocí sucháče hodíte tlačítko na řídítka a nemusíte lovit tlačítko na světle. Prostě mačkáte tlačítko na řídítkách. Prostě bomba.

DRŽÁK

Tady bacha. Světlo díky baterce něco váží. V balení je jeden přímo ke světlu. Mám silničku a MTB, takže jsem dokoupil další neorigo. První byl plastový, praskl vahou světla při první jízdě. A světlo se poroučelo na zem. Je to vidět i na aktuálních foto. Konstrukce je bytelná, až na pár oděrek se mu nic nestalo a svítí dodnes. Pak jsem koupil neorigo i kovový. Byl krásný s odlehčovacími otvory. Dal jsem ho na silničku. Při přejezdu kostek ale najednou křup a celý to letělo dolů… Ještě, že jsem v té době už používal pojistnou šňůrku na Garmin. I tak mám od prasklého držáku památku v laku na rámu na hlavě… Ten originál drží bez problému, jak na silničce, tak na MTB. Není problém. Časem jsem na MTB koupil jen takový, co drží jen světlo a je robustní (nemá odlehčovací otvory). Ten je taky v pohodě.

ptr

BATERIE

Jsem zvyklej po dojezdu to hodit nabíjet, aby bylo světlo připravený na další jízdu. Takže až na výjimky vyrážím vždycky s plně nabitým světlem. Nikdy se mi nepodařilo ho vybít a to dostává pořádně zabrat. Nemám problém najet i 200 km v zimě. Začátek bývá za světla, ale i tak to znamená několik hodin v chladu svítit. Extrém bylo třeba 75 km v -14°C na MTB, celý za tmy. Vydrželo v pohodě. Jako Cyklomagor tohle oceňuju asi nejvíc. Když si vymyslíte magoriádu jako je Everesting, teorve přijdete na to jak je to super. Na Špindlerovce jsme začínali o půlnoci a jezdili celou noc. Světlo v pohodě vydrželo až do rána (cca 5h) a ještě zbyla rezerva. Výkonem bylo dostačující, že i když jsem se odpojil od kluků, protože jsem potřeboval vyměnit baterku v senzoru rychlosti, měl jsem dostatek světla jet ten les sám a nebát se 😊 800lm, SMART mód a 3200 mAh je prostě geniální kombinace.

ZÁVĚR

Celkově na tohle světlo nedám dopustit. Je malý, kompaktní. Světelný výkon je super a v kombinaci se skvělou výdrží je to skvělý zimní pomocník. SMART mód jsem si vyloženě oblíbil a nedokážu si představit, že bych měl jezdit bez něj. Zapnu a nic se nemusím starat, soustředím se jen na jízdu. Světlo se stará samo a navíc tím šetří baterku. Negativum nevidím žádný. Jediná drobnost je, že je potřeba dobře vybírat držák, ale to je prostě daný tím, že baterka něco váží.

Odkaz: https://www.led-expert.cz/ledshop/eshop/19-1-led-cyklosvitilny/0/5/1675-gaciron-v7s-800-race-predni-cerna

mde